Monday, June 25, 2007

Pain and suffering

Nu har jag itne skrivit på ett tag. Det beror på att Ola tog med sig internetmojängen till sin awayday och lämnade mig ensam utan uppkoppling. Visserligen har jag tre internetcaféer på mindre än 5minuters gångavstånd, men jag har inte orkat. I morgon åker han till Barcelona...

Vad som har hänt är detta:

(Egentligen så slog jag mig i måndags, innan Ola åkte, men fotandet hände under min ensamhetstid....)

Sen har det regnet en del:

I övrigt är jag ytterst tveksam till att mitt jobb är värt en minimilön. Som det är nu så får jag inte ens det, så jag tänkte säga upp mig. Minimilön i England är £5.35 om man är fylda 20 år. En vanlig vardag jobbar jag 10-18.30 minus en halvtimma rast och får £40. Lördagar och söndagar (som de snällt meddelat att jag inte kommer vara ledig på) jobbar jag 9.30-19 minus en halvtimma rast och får £40. På helgerna är det dessutom ungefär dubbelt så mycket att göra. Med den lönen, inte ok. Det hade troligen vart helt ok om ägarna varit trevliga, men de är det inte. Efter 6 dagar så känner jag starkt att jag ogillar dem.
Frågan är om jag ska säga upp mig direkt imorgon eller hur jag ska göra. Jag kommer iallafall vänta till jag fått min payslip för det dagar jag gjort.

No comments: