Tuesday, June 19, 2007

Jobb!

Igår tog jag tag i jobbsökandet, idag provjobbade jag och i morgon är min första riktiga dag!
Jag är så bra! Go me!
Här ska jag jobba
Jag vet inte riktigt om jag tycker det är ett trevligt jobb, det var vansinnigt tråkigt, mesta tiden stod jag bara rakt uppochner. Jobbet på Gallerie Lingerie var inte heller särskilt innehållsrikt, men där kunde jag i alla fall sitta. Det kan jag inte här. Det är mest bara stå, stå, stå.
Men jag får betalt och det är vitt och jag kan skaffa bankkonto nu! Yey!
Så imorgon ska jag köpa skor, för det behöver jag. Jag och mitt hjärta. Fina skor utan klackar. Ja, ja! Jag har redan sett ut dem. Myyyys...
Idag har jag ätit hämtmat från vitnamesiska resturangen. Det var gott men italienska stället är lätt favorit! Så fort jag ätit klart började jag fantisera om vilken pasta jag skulle beställa nästa gång vi hämtar hem. Purrrr purr purr! (Jag är sjuk, jag vet.)
Whatever! Foton!
Fotonfotonfoton!

Om man går ut från vår port, går till höger fram till gatan Wicklow Street går ut på och tittar till höger så ser det ut såhär (fast mindre suddigt):
Tittar man sen snett till vänster ser det ut så här:
Längst till vänster ligger Pho, vitnames/kinaställe, Gula skylten är New Mekong, kinaställe, efter det kommer Costas Coffe och till höger i bild har vi favoriten somjagintevetvaddeheter! (Wo! Pasta)
Om man står vid Pho och tittar till vänster så ser det ut så här. Där trädet står är vår gata.
Tittar man åt höger så ser det ut så här. Straxt efter böjen finns Kings Cross. Det ser ut att vara jättelångt bort, men det är det inte. Dessutom är det genare att gå från KC till andra änden av vår gata och sen hem.

1 comment:

Anonymous said...

grattis till jobb! kul att höra! kram!