Wednesday, June 27, 2007

I all min ensamhet.

Jag tycker verkligen inte om Sopor Aeternus. Vidare tror jag inte heller att jag tycker om Siouxsie and the Banshees heller. David Bowie går också bort. The Cure har aldrig tilltalat mig särskilt.
Överlag är det rätt mycket på Olas spellista som jag är trött på men som jag lyssnar på ändå för att han tycker om dem.
Fast just Sopor Aeternus klarar jag inte av, det kryper i mig och jag känner mig sjukligt irriterad.

MEN!
Jag är fin i håret så jag är glad ändå!

Eller förresten, jag är inte glad alls. Jag är ensam och olycklig och Ola är i Barcelona. Vilket naturligtvis gör mig avundsjuk också. Jag ser inte alls fram emot att jobba imorgon och vara ensam ända tills lördag. Jag känner mig trött och vädret är uselt, det regnar för mycket och lågtrycket får mig att må dåligt.
Uuuuuusch.

Jag hade tänkt ringa Katja idag, men var så trött att jag inte orkade och sen blev det försent. Men jag har sökt nytt jobb idag. Det är bra grejer. Dålig grej är att jag upptäckt att Pret a Manager har sjukt goda brownies för £1.10. Jag kommer köpa för många av dem, för det ligger ett Pret precis vid DarkSide. Pret har dessutom fina grejer skrivna på sina servetter som gör mig jollrigt förtjust, det är inte bara en upplysning om att servetterna är miljövänliga, det är skrivet på ett fint sätt också. Imorgon ska jag skaffa en servett och berätta precis vad som står.

Läste "The good faeries of New York" idag. Trevlig bok som jag köpte dels på grund av titeln och dels för att Neil Gaiman hade skrivit förordet. Jag brydde mig inte ens om att läsa på baksidan.
Men jag hade rätt. Har Gaiman skrivit förordet så kan det inte vara en usel bok.

Nu är jag hungrig, men jag tänkte sova istället.
Jag har te, brödrost, bröd, smör och prästost men ingen osthyvel. Det är så dåligt som det kan bli.

No comments: