Tuesday, June 12, 2007

Ingen AC

Jaha, London. What to say?
Det ar varmt, det ar slitet och har laskig trafik.
Men jag har klarat mig hittils utan att bli ranad, valdtagen eller overkord. So far, so good.
Forsta intrycket av London var krigszon. Allt ar sa sjukt slitet sa det kanns som om saker star upp mest av gammal vana, inte for att de borde. Tunnelbanan ser mest ut som ett leksakstag, saknar helt luft, later som om den ska skramla sonder i vilket ogonblick som helst och Ola star latt hukad i den far att inte sla i huvet.
Vi bor typ 3min promenad fran Kings Cross och tvars over gatan sa finns det en bitt vagg/mur (?) som bokstavligen haller pa att rasa samman.
Spannande ar det.
Igar kom vara prylar, sa nu star det saker overallt.
Vi har ingenstans att lagga dem. Vi har en minimal garderob, inga hyllor och de enda krokar jag har hittat ar tva sma pa sovrumsdorren.
men speglar finns det, vi har tre stycken i badrummet (jag hade garna bytt tva mot ett badrumsskap, aldrig sa litet) dar det dessutom ar tragolv. ngelsman ar lustiga.
Idag har jag skaffat mobil, en Samsung. Den ar svart och fin och helt ny. YEY!
Kamera har den ocksa, sa nu har jag tva, for jag och Ola fick en liten snajdig sak av mamma och pappa. Sa fort jag blivit klok pa den blir det bilder.
I morgon ska jag forsoka ta mig till svenska ambassaden och skaffa schengenleg sa jag slipper ga runt med passet. Svenska ambassaden letade jag reda pa i forrgar och hittade i samma veva svenska kyrkan, affaren Absolutly Swedish och resturangen Garbo. Dar inne luktade det konstigt, personalen var engelsk, men det hade Expressen, Aftonbladet och svenska grejer pa matsedeln. Man kan inte begara allt.
En sak som man tar for givet hemma ar AC. Har ser man lite da och da resturanger som stolt skyltar med "Fully Air Conditioned" Det ar grejer det!

Det har tangentbordet ger mig kramp. Det ar sjukt trogt.

Forhoppningsvis sa slipper jag besoka det har internetcafeet alltfor manga ganger, man kan alltid hoppas att vi far upp datorerna snart. Internet har vi inte an, men grannen har ett helt oppet natverk som vi lanar.

Nu orkar jag fan inte skriva mer. Pisstangentbord.

No comments: