Friday, June 29, 2007

Dagens

Jag gick inte upp förrän vid 12. Det är Olas fel att det blev så sent. Han ringde och väckte mig halv tio och sen somnade jag om och att somna om resulterar alltid i att man sover för länge.
Ute är det fint väder men arbetare håller på att banka på/renovera fasaden, vilket är sjukt jobbigt. Jag ska straxt dricka min andra kopp te här (första var inte förräns igår). Jag var tvungen att riva ost på brödet och sånt tycker jag inte om.

Vad hände igår då?
Jag filosoferade över hur upprörd jag blir över att se hur korsetter blir fult snörda (snörningen ser ut som ett v) och sedan sålda. Sacrifice har dessutom varit korkade nog att sätta ett snörningskydd på korsetterna som är kanske tre centimeter brett. det gör att det aldig möter motsatta sidan och gör snörningen ännu mer osymetrisk eftersom det bara är på ena sidan. Antingen eller, om jag får be, inget mellanskit.
Jag köpte en toalettborste. Finns redan en här, men jag vill ha min egen.
Och så har fått sparken. Det var väl inte så oväntat eftersom jag varit dödstrött och måttligt engagerad de senaste dagarna. Det enda som stör mig är att han hann först. Det stör mig något vansinnigt, även om jag vill göra slut så vill jag inte bli dumpad. Men mest var jag glad eftersom jag nu får tillbringa helgen med Ola och inte en surgubbe och tjatkärring. Fick £280 och planen är att jag ska spendera en del av dem på IKEA idag. Undrar om det finns osthyvlar där? Det skulle göra mig lycklig.

Så fort jag städat undan här så ska jag fota lägenheten nogrant och lägga upp bilder och be om inredningstips.

No comments: