Thursday, June 21, 2007

Luv.

Nu tar straxt sista kvällen med Ola slut.
Imorgon direkt efter jobbet ska han åka på utflykt med sina kollegor. Han kommer hem på söndag och då ska han haft kul med ThoughtWorksfolk, varit på work-shops och sånt. Men Jon berättade att det kommer ägnas en del tid åt att supa också.
Själv ska jag jobbar. Igår hatade jag mitt job, idag gör jag det inte. Jag vill inte gå så långt att jag vill påstå att jag gillar det, men det är inte fullt så farligt som igår.
Igår, min första dag och allt, så vile jag verkligen inte gå dit. Ägaren är en gammal surgubbe med stort kontrollbehov. 90% av allt det han sa började med "do this/don't do that." De resterande procenten var inte heller så upplyftande. Mitt arbete består inte så mycket i att arbeta i en butik som att vakta den. Det är troligen mer underhållande att spela tetris åtta timmar sträck än att jobba på Dark Side. Jag kunde lika gärna gjort högvakten. Dessutom så pratar knappt de anställda med varandra. Under hela dagen fick jag inte en enda personlig fråga, inget om i fall jag trivdes, om det är spännande, vilka skillnader det är mellan London/stockholm. Nada.
Iochförsig så pratades det knappt överhuvudtaget. Stod en meter från ägarens fru i en halvtimme utan att hon sa ett ljud till mig.
Fun fun.
Jag var redo att ge upp.
Men inte riktigt än. Idag har det dessutom varit lättare. Har fått stå med Mara istället, hon är en trevlig 24årig italienska som sa åt mig att inte bry mig om James (ägaren) attityd. Han är paranoid och grinig mot alla nya.
Och Mara nte bara vet vem Brom är, hon tycker jättemycket om honom! Yey!

Men plus i kanten, jag har personalrabatt!
Nya lovlies:

No comments: