Thursday, July 26, 2007

Shiny!

Idag försov jag mig nästan, men kom galant i tid ochdet första jag gjorde var att höften när jag gick upp för en trappa så det gjorde fruktansvärt ont. Jag har inte kunnat gå smärtfritt i trappor idag. Lagom tills jag slutade hoppade ocskå en ryggvärk på mig. Den kom väldigt plötsligt.
Annars mår jag bra. Jag är lite hungrig, men det ska åtgärdas.
Gick in på HMV och upptäckte att de sålde massa dvder 3 för £20 och jag hittade "The Dark Crystal" (joy!) "Mirror Mask" (joy JOY!) och "V for Vendetta" (kärlek!).
V för Vendetta är nostalgi. Ola bjöd mig på den när den gick på bio, så det var den första filmen vi såg tillsammans. Vi var kära då, men hade inte kommit på det, så vi satt så nära det gick utan att nudda varandra, spanade i hemlighet och önskade att vi vågade hålla handen. Fina grejer.


Jag läser Woven Hand texter och blir alldeles gråtig av lycka. Bara namnet, Woven Hand, är sjukt fint och i augusti så har de en Europaturné och de är typ överallt (tex en bibelfestival i Göteborg) UTOM i London. Sorg!
Jag är rädd att lyssna sönder "Arrowhead" men jag är vansinnigt förälskad i raderna
"Would it do any good to remember the white of the page, the black of the inc, thrown overboard, lest the whole ship sink"

Och nu blev jag superlycklig!
JOY
Upptäckte att Now it's overhead har MySpace och man kan lyssna på "A skeleton on display" vilken är en av de vackraste låtarna jag vet!
http://www.myspace.com/nioverhead

No comments: