Monday, July 16, 2007

Recap

Eftersom jag inte är arbetslös längre så har jag inte orkat skriva något.
Det blir lätt så när det händer mycket, då orkar man inte berätta och sen glömmer man.
I torsdags så var jag på store approval tillsammans med tre av de som jag varit på induktioon med (den fjärde hade någon skolgrej så hon hade ingen möjligthet att vara där). Jag var godkänd av TopShop, men Selfridges vill också klämma på alla sm ska jobba hos dem. alla tio som var där fick godkänt och dan därpå stod jag i butiken. Snabba ryck här. Egentligen ska jag inte få börja jobba förrän efter jag gjort Selfridges induktin, som jag gör på torsdag-fredag, men det var brist på folk. Katherine, en av de jag jag blev intervjuad med, var också där. På Selfridges jobbar man i skift. Det tidigaste börjar halv åtta, två timmar innan öppning. Men fina grejer, vid elva har man en halvtimmes rast och i personamatsalen finns det tillgång till frukost. Andra fina grejer, jag hittade en jättefin Dieselväska för £250. För dyr och det gör mig ledsen. I läder, vilket gör Ola ledsen och är Ola ledsen så är jag bedrövad. Men ändå, den är fin, den är jag och jag vill ha http://www.coggles.com/store/item/Diesel/26362 (<-blligare!).
I lördags jobbade jag 11-19.45 och höll på att gå under av huvudvärk och illamånde den sista timman. Var tvungen att sitta en kvart-tjugo minuter utanför och hämta kraft innan jag orkade masa mig till tunnelbanan. Kom hem runt en timma efter att jag slutat, tog Alvedon, stupade i säng och somnade så fort huvudvärken började släppa. Kvart i tio väckte Ola mig, jag bestämde mig för att jag nog inte orkade fira mitt jobb som det var tänkt, men när Ola påminde mig om att det var sista chansen på evigheter för oss att gå ut tillsammans så blev det liv i mig.
Traskade iväg och skaffade pizza (gratis, yey för att vara bundis med en av servitriserna!), Redbull och vodka. Straxt efter tolv gick vi till Slimelight vilket kanske är en 20 minuters promenad. 2 av tre golv var öppna och stället kändes ungefär lika stort som TN. Fast som sagt var, det finns ett golv till som vi inte sett. Känslan var också rätt mycket som TN, fast människorna var fulare. Det var iochförsig ingen överraskning. Musiken var något sämre än hemma, men inte värdelös. Jag kan tänka mig att det handlar om kulturella grejer. OCh glowsticks fanns det. Här gillar man verkligen att vifta med glowsticks. Jag kommer aldrig gilla det.
Jag Ola stod och dissade en tjejs hår när vi blev ryckta i av en svenska. Hon var dum i huvet. Det tog henne inte många minuter att berätta att hon helt slutat dricka alkohol och börjat med annat i stället blablabla innan hon kom till England så rörde hon inte droger, men i mars i år så hade hon börjat med poppers, för det var lagligt här blablabla och förut så var man bara bakis på söndagarna, men nu var de också roliga, man var på fester och efterfester och äventyr blablabla oh, vi måste byta telefonnummer för vi är ju svenska alla tre! Woho! Not. Jag var assmidig och berättade att tyvärr hade vi lärt oss våra nummer än och dessutom lämnat mobilerna hemma. Därefter bestämde vi oss för att gå hem och då var väl klockan runt 4.
Då var vi fortfarande snygga, om än trötta.

Igår gjorde vi inte så mycket, men idag har jag skaffat en vän. Hon heter Fiona och vi har hängt rätt mycket idag. Så mycket det är möjligt när man jobbar.

1 comment:

Anonymous said...

Hallå! Har äntligen tagit mig samman o läst lite på din blogg, kul! Tänkte att Affe kanske ville hälsa ngt men han är uppslukad av Fem Myror f n, går ej att nå honom. Ha det gott! /Mammagrannen