Monday, July 2, 2007

Snälla tant skänk en slant till de fattiga små som på gatorna gå

Stella: Förlåt! Jag ska aldrig mer fråga nånting!
Ola: Det var en väldigt enveten fråga...
Stella: Men du svarade ju inte!
Ola: Älskling, jag var mitt uppe i en mening!
Stella: Älskling, prioritering!
Ola: Det är inte alltid prioritering att direkt svara på dina frågor!
Stella: Jo!


Jag pratade nyss med mamma för att be henne skicka över ett par skor som jag saknar och för att höra hur det går med pengarna som de är skyldiga mig.
Hon berättade, igen, hur kul det är att läsa min blogg. Jag skriver på ett så lustigt sätt, som om jag befann mig i en annan värld.
Nåväl.
Värdsliga saker: PENGAR.

Min önskelista just nu:
Dammsugare
(Vi har heltäckningsmatta i hall och sovrum=damm=jättedåligt eftersom jag är allergisk)
Byrå/Garderob
Som tidigare nämnts har vi ingestans att lägga våra kläder, sängkläder etc
Gardiner
Man ser rakt in från gatan till oss, vi har gardiner som är deprimerande sjukhusgröna. Jag vill ha http://www.ikea.com/gb/en/catalog/products/30107561
(De är MYCKET snyggare IRL än på bild!)
Bokhylla
För övriga prylar gäller samma sak som för kläder, vi har ingenstans att ställa dem.
(Min kartonghylla är förhoppningsvis bara en nödlösning)
Minneskort till kameran
(På det som jag har nu får det plats fyra bilder)
Duschdraperi
Det nuvarande är lätt brunfläckigt och gör mig något äcklad

Donationer mottages tacksamt

Nu ösregnar det igen.

1 comment:

BÅB said...

Till alla som undrar över hur snåla Stellas föräldrar egentligen är.
Skulden är återbetald.