Friday, July 6, 2007

Dåligt!

I London tycker man om musikaler, men inte papperskorgar. På en rulltrappsfärd kan du passera reklam för 7 olika samt massa annan reklam. Därimot kan du gå hur länge som helst utan att se en enda papperskorg.
Jag tycker det är lite motsägelsefullt, för överallt finns det reklam i stil med "om alla brittiska hushåll istället för att koka en kanna bara kokade en kopp vatten när de ska dricka en kopp te så skulle vi spara si och så mycket koldioxid och pund."

Det jag saknar mest med Sverige just nu är osthyvel. På IKEA glömde jag att titta efter en och jag lär inte hitta en i en vanlig affär. Varför?! Osthyvel är en sån fin och ekonomisk uppfinning! Nu får jag ångest av hur tjocka skivor det blir av den dyra osten när jag använder hyveln på rivjärnet.
Ge mig!

Ikväll ska vi till Brödera Olssons och äta vitlöksmat.

2 comments:

Anonymous said...

Tyckte så synd om er att jag genast gav mig ut i regnvädret i Sverige, trots att vägarna i Kode knappt är framkomliga då det är vatten överallt!! Tänkte köpa en osthyvel och skicka den till er, men de var slut i båda affärerna!! Lovar att skicka så snart jag får tag i en!

Anonymous said...

Nu är de på väg, när det dyker upp ett anonymt paket med osthyvlar i så är det från Dag och mig!