Sunday, July 1, 2007

IKEA, tur och retur.

Internet är dödssegt.

Igår var jag på IKEA. Det regnade och var jävligt och jag kom iväg rätt sent. IKEA har, precis som de flesta ställen, ingen AC. Följaktligen var det varmt, fuktigt, mycket folk och många barn som gjorde mig fruktansvärt trött och gav mig huvudvärk. Det var dessutom alldeles för lite personal. Jag sprang runt och letade diskställ i säkert 20minuter utan resultat. Det enda jag hittade var ett i ett show room. Den enda personal jag såg var såna framför "Planera ditt kök"-datorer.
Samma sak vid äsngkläderna, jag ville ha ett vanligt, vitt lakan, men de enda som fanns i den storleken jag ville ha var i andra färger. Till slut så hittar jag en personal, förklarar dilemmat och han letar runt lite på en annan hylla och ger mig ett lakan i rätt storlek och färg. Han säger dock inte ett ljud om att det inte är ett vanligt lakan, utan ett sånt med resår i hörnen. Jag upptäcker det rätt snabbt, blir surare men han är försvunnen.
Fina grejer med IKEA är att de har mini-cab service. För ett fast pris som utgår från zipkoden får man skjuts hem till dörren. För oss kostar det £35, vilket kan tyckas dyrt, men alternativet är att släpa prylarna på en i runda slängar halvtimmes lång resa komunalt. Således älskar jag deras taxi och betalar glatt.
Min chaufför var en predikant.
Sjukt kul, vi hade en rätt trevlig diskussion om att det är fanatikernas fel och han försökte få mig att förstå att Gud älskar mig och att jag borde älska honom.

Kvällen ägnade jag åt att försöka få ihop ett av mina IKEA fynd. Efter en stunds frustration kom vi fram till att det behövs en man för att få ihop HELMER och Ola bankade (bokstavligen) ihop den och kämpade sig igenom att få upp skruvarna från handagen och konstaterade att jag inte klarat mig igenom det heller.
Onda IKEA, diskriminerar svagt kvinnfolk. Fast HELMER är så fin och passar så perfekt där den står, så jag förlåter allt!


HELMER! Eftersom vi har noll hyllor och skåp i badrummet och Ola inte är pigg på att fästa krokar i taket för sånadär IKEAhänghyllor, så får badrumsprylsskåpet stå utanför och agera hallbord.


KNODD. Var ett jävla pill med skruvarna. Tur att jag är så tålmodig.


Inte med på bild: mitt nya rivjärn.


Vår säng ser ruskigt lyxig ut från den här vinkel (från sidan syns orginalsängen, vilken är ful och olyxig). Det är en helt annan känsla att sova på vinröda jättekuddar än vita i normalstorlek

Här sitter Ola och avslutar first draft på sin bok. Vår soffa är numera mer obekväm än ful efter att jag gömt den under ett överkast.

No comments: