Thursday, August 30, 2007

Tuffa grejs.

Idag när jag kom hem så hade brevet med mitt national insurance number. Nu bor jag här lite mer på riktigt, är en bit mer vuxen och känner mig äldre.
Dessutom har jag fått min första bloggkommentar från en okänd människa; Gustav.
(Gustav, jag gillar dig)
Pratade med Ola förut, han hade accepterat Thought Works grundare Roy Singhams utmaning om vem som kunde äta flest habaneros. Ola åt tio och vann.

Pappa tyckte jag skulle dricka te mot hostan. Det är väl klart att jag gör! Te är universalgrejer. Blir man inte bättre har man inte druckit tillräckligt.


Jag har börjat läsa Coelhos "Eleven minutes"
Efter att ha läst dedikationen så kände jag att jag skulle kunna slå igen boken och vara glad i en vecka.
Coelho berättar att han flera gånger fått höra att hans böcker får folk att drömma. För mig är de som att börja prata med en människa som man aldrig träffat förut, upptäcka att man delar samma intressen, passioner och mål, prata hela kvällen och aldrig aldrig efteråt glömma samhörigheten. Coelhos böcker säger hela tiden till mig "Du har rätt, du har rätt, det finns mer än det här, ge inte upp, fortsätt!" och jag blir lika löjligt lycklig varje gång.

Imorgon ska jag vara duktig och fixa pengar åt mig, fixa nytt top-up kort till mobilen eftersom det jag har inte funkar och kolla på IKEA grejer. Tänkte jag. Jag tror inte det kommer bli så, men jag kan ju hoppas. Mina dagsmål är som nyårslöften för allmänheten. Man ger sig fan på att försöka och är skitpeppig, men det ska mycket till om man kan hålla lågan uppe januari ut.

No comments: