Wednesday, August 29, 2007

Helvete

Nu har jag ångest eftersom jag inte kan hitta en check på £300+. Det är inte totalpanik än, men det är fan jävulskt jobbigt. Ola har ringt och lugnat ner mig med att det går att ordna, även om jag inte hittar den. Men jag vill helst inte behöva gå til lönekontoret och joxa.
Jag är hungrig också, inte ätit något idag. Men det kan jag faktiskt lösa utan alltför mycket ansträgning.
Bra grejer: jag har asfina nya skor och fem skavsår. Skavsåren är iofs inte bra grejs, men när det gäller kängor så är det som med kvitto, det kommer på köpet.
Det är det värsta med att vara kvinna, man är så kär i sina nya skor att man står ut med vad som helst. Jag pratade med Anna om det och hon höll med och påpekade att sa att samma sak gäller för korta kjolar och korsetter. Fast det tycker inte jag, inget av det gör ont. Men som hon också sa, korsetter kan vara jobbiga att sitta i och sitta vill man om man har nya skor. Dålig kombo alltså, undvik den om möjligt.

Det vackra lidandet:

1 comment:

Anonymous said...

Jag bodde i Oxfordshire några år sen. Hatade det. Tycker inte om Engelsmän.

Dock säger de att Skottar och Irländare är helt annorlunda, dock aldrig återvänt till det där skit landet. :)