Tuesday, August 7, 2007

Neat & Shiny

Idag blev en bra dag. Först och främst har jag fått massa komplimanger för mitt hår och mina örhängen. För det andra så har jag två gånger fått höra att jag är den trevligaste på TopShop. Eftersom det är flera märken som trängs under Selfridges tak så får in massa saker som inte är vårt i våra provhytter. Med jämna mellanrum (när allt går som det ska dvs) så tömmer vi dessa och går och delar ut dessa. Det var på en av dessa rundor som jag fick höra det. Det fina var att det dessutom hände med typ 3minuters mellanrum.
För det tredje så har jag sett den vackraste människan någonsin. Hon var av medellängd, väldigt slank och hade axellång, rött och lockigt hår. Det var den typen av lockar som Claudia i Interview with a vampire har. Håret var med all sannolikhet färgat rött, men inte sådär klarrött, utan en mjuk ton som såg väldigt naturlig ut. Troligen var hon naturligt rödhårig, för hon hade den där bleka hyn som bara rödhätor har. Den där bleka som inte ser sjuklig ut och som brukar beskrivas som mjölkvit i sagor. Hon hade en knärlång klänning utan ärmar i ljust pepparkaksbrunt tyg. Klänningen hade vita prickar som sort of smälte in i tyget. Längs kjolkanten var det spets och likaså över midjan, det var ett brett liv av spets i en mild vit ton. Och så hade hon underkjol, vilket gjorde att klänningen stod ut lite och hon såg ännu smalare ut. Hon såg ut som de där i kostymdramer, som hon klivit rätt ut ur en film. Hon skulle kunna vara den där tjejen som växer upp i en koja i skogen och som i slutändan visar sig vara prinsessa.
Jag kommer aldrig se henne igen. Det sorgliga är att om ett år så kommer jag inte minnas henne. Jag kan läsa det här och tro att jag kommer ihåg henne, men det kommer jag inte att göra. Det fina är att hon aldrig kommer kunna bli annat än perfekt i mitt minne

No comments: