Sunday, August 5, 2007

Rapport från sjuksängen

Lite imponerande är det att jag på tre dagar tagit mig igenom fyra rullar toapapper. Men det är det jag säger, när jag är förkyld så är jag alltid jätteförkyld.
Idag ska jag och Ola färga håret och senare ska han bjuda mig på en etiopisk resturang som har fått väldigt bra omdömme av vegitarianer. Där ska tydligen finnas ett honungsvin som är dödligt gott.

Jag glömde att berätta om Koko. För drygt en vecka sen, på fredagen, så slutade två tjejer på TopShop och alla drog ut och drack öl. Sen drog några vidare, däribland Fiona, så jag följde med dem till en krog med svart och röd inredning och gargoyler på väggarna. Tyvärr hade de slutat servera, Fiona var tvungen att ta sisa tåget hem, men 4 av oss hamnade på klubben Koko vid Mornington Cresent.
Vansinnigt häftigt ställe. Normalt hittar man bara klubbar på tuffa ställen i filmer (typ, gamla kyrkor, enorma fabrikslokaler, teatrar etc) men nu har jag varit på en IRL. Koko är ett av de ställena! Det är i en stor gammal teater och följaktligen så är väggar, tak och heltäckningsmattorna röda, det finns speglar och kristallkronor överallt, tillräckligt många trappor, gångar och smårum för att man med lätthet kan gå vilse. Mängder av barer och svarta skinnsoffor, flertalet små dansgolv, en gigantisk discokula i taket, en stor scen med teaterfresker ovanför. Det var ett band där som spelade nån form av indierock och när de slutat gick en duk ner framför scenen som de visade dataanimationer och anime på. Vad som visades på duken visades dessutom på olika skärmar runt om i byggnaden.

http://www.koko.uk.com/



No comments: