Tuesday, August 7, 2007

Städa, städa, varje fredag...

I natt har varit en sån där jobbig natt. Först och främst var det fruktansvärt varmt och för det andra kände jag mig rastlös och olycklig. Somnade inte förrän efter halv ett och kvart i två var jag vaken igen, utan någon känsla av att jag sovit. Sen har jag haft jobbiga drömmar och när jag vaknat så har jag känt mig tom och ledsen. Vaknade och var klarvaken och sådär jobbigt "jaha, så var man vaken, och?" och sen ringde Olas klocka och jag bestämde mig för att jag lika gärna kunde gå upp. Innan dess hittade jag en stor spidel på vara gardiner och bad Ola rädda mig. Han hämtade papper och skulle döda den eftersom han är en dålig djurrättsvegitarian. Slutade med att jag räddade spindeln. Sen låg jag och stirrade ut genom fönstret ett tag. Utanför har vi en byggnadsställning (som de sa skulle vara borta tre veckor efter att vi kom)och ne jätteful deprimerande bakgård som jag inte ens brytt mig om att gå ut på, den ser mest ut att vara fylld av vissna blommor, skräp och trasiga utemöbler. Sen finns det ett stort träd, jag tror det är en lönn, som är väldigt vackert. När jagligger i sängen och tittar ut och uppåt så fyller trädkronan större delen av mitt synfält och idag var bakgrunden en klarblå himmel. Dessutom var det svalt.
Det gjorde tyvärr inte mycket för att muntra upp mig.
Fast nu är det helt ok, jag har satt på en tvätt, diskat, bokat tid hos Yara och ringt och väckt Katja för att berätta att Tiger Lillies ska spela på Södra Teatern. Jag vet nämligen att hon och hennes pappa brukar lyssna på dem och bli glada.
Om ett tag ska jag ringa Paul the Landlord och fråga hur det går med vår kyl.
Jag är sjukt duktig.
Igår var jag också bra och skurade duschen. Geniet som satte kaklet var inte särskilt nogrann när han torkade av fogmassa vilket resulterat i att det mesta av kaklet har en sandpapprig yta. Jättebra yta för bakterier att fastna i, vi hade ett par ställen som fått rosa fläckar. Men inte nu längre! (Fast det måste erkännas, allt är inte borta, jag är för kort, men jag ska tvinga Ola)
På lördag, har jag bestämt, så ska vi köpa dammsugare, annars dör jag. Jag hatar att bara kunna sopa, det är dessutom inte det minsta effektivt på heltäckningsmattan i hallen och sovrummet. Och så ska vi till IKEA och köpa en byrå också. Jag har sagt det förut, men nu är det snart liv och död det handlar om, jag kan inte leva med mina saker i en resväska längre!

Nu är det bara två och en halv timme kvar tills jag ska åka till jobbet. Fast jag kan nog gå idag...

No comments: