Friday, April 20, 2007

Sova?

Nu har vi hyrt ut lägenheten, vi skrev på kontrakten igår kväll. Det är ett sjukt trevligt, franskt arkitektpar som ska hyra. De är -83or båda två och håller på att avsluta sin utbildning. De var sådana människor som man tyckte om direkt och jag skulle tycka det var jättekul att ha kontakt med dem, inte bara för lägenhtens skull.

Vi har ett lägenhetsproblem.
Lägenheterna i London försvinner för fort. Det går liksom inte att säga "Vi vill ha den här i juni" för de kan alltid hitta någon att hyra ut till direkt. Boendemässigt är det inget jätteproblem, Ola kommer få tillräckligt mycket pengar från ToughtWorks för att kunna bo på hotell. Problemet är vårt bohag som måste skickas någonstans och har vi ingen adress så måste det in i något slags förråd och sen måste vi åp något sätt frakta det till vårt hem när vi har det. Jobbigt värre.

Idag gav min kollerga mig en mailadress och sa åt mig att "Den här killen letar efter folk som pratar svenska förrutom engelska." Det är visst något företag som finns både i Sverige och England som gör marknadsundersökningar internationellt, därav tvåspråkiggrejen. Jag har inte kollat än. www.opticom.se
Men pepp, att ha något på G är mer än ingenting.

Min kusin kom upp till Stockholm (de bor i Skåne) med sin nya flickvän Åsa. Vi älskar henne! Helt fantastisk människa. Hon spelar cello och ska kompa bandet Moonbabies som spelar på Debaser i morgon kväll. Fribiljetter vore fint...
www.debaser.nu
www.moonbabies.com

Olas bok har kommit upp på Amazon. Det är fint att kunna söka på hans namn och få upp en post. Jag är hemskt mallig!
Och trött, jag höll på att somna mitt i tacotallriken kändes det som. Borde seriöst gå och lägga mig på stört, men om jag gör det kommer jag vakna vid typ sex i morgon och vara rastlös. Det är inte ett bra sätt att starrta Olas lördag på.

No comments: