Thursday, April 5, 2007

Datum.

Igår var det mängder av datum som bestämdes. Bland annat avresedatum, Ola åker den 2 juni, jag en vecka senare, den 9. Vi (Ola) har dessutom bestämt sig för flyttbolag (minns inte vad det hette för stunden) och vi har lagt ut en annons om lägenhetsuthyrning.

Vi har fått våra papper från skatteverket nu, mina skickades hem till mina föräldrar och när pappa fick veta vad det var så blev han jättenojjig. Det är nämligen så att alla försäkringar och sånt slutar gälla den dag som jag försvinner ur Sveriges folkbokföring. Men han lugnade sig när jag lovade att inte skriva på något utan hans godkännande.
Jag kommer inte heller ange 9 juni som avskrivningsdatum, utan den 9 juli. Det är nämligen så att en del av försäkringarna som Ola kommer få från ToughtWorks även kommer gälla mig och under en månad så finns det tid att lära sig exakt vad de innebär. Dessutom, om något händer så hinner jag på den månaden skicka in papper o att jag trots allt inte vill bli avskriven.

När jag tittar i min almanacka så blir jag stressad. Nu i påsk så ska jag och Ola attendera två påskmiddagar. En i morgon hos hans bästa vän och hennes familj och en på lördag med min familj. På söndagen ska jag på Nine Inch Nails. Måndag, annandag påsk är än så länge oplanerad. Men sen jobbar jag alla dagar (utom den 17de) fram till den 25. Den 27 skjutsar mina föräldrar mig och Ola till Göteborg där vi ska fira Olas som fyller 25. Den 1maj åker vi hem igen, den 2 har min bästa vän sin studentskiva, den 3 så fyller Ola år och vi firar ett år tillsammans. Den 6maj åker Ola med sitt jobb till San Francisco för att gå på JavaOne. Efter det är det ytterligare en konferens i Portland, så han kommer inte hem förrän den 22. Under den tiden ska jag ner till Skåne och hälsa på släktingar och vänner. Jag åker troligen den 6 eller 7 och stannar en vecka.
Lördagen den 26 har jag annonserat som picnicdag för alla vänner här i Stockhom som vill säga hejdå. Söndagen den 27 är det pingst och jag har förhoppningar om att den dagen göra en något mer privat grej för släkt och nära vänner. Planen är att gå på den vegetariska resturangen Hermans. Efter det är det bara 7 respektive 14dagar kvar.

No comments: