Wednesday, April 11, 2007

Nu har jag beställt EU-kort och pratat med försäkringskassan som berättade att jag har gjort allt som jag behöver/kan göra hos dem. EU-kortet garaterar mig sjukvård inom EU/ESS länderna, samt Schweiz. Det gäller för semseter och vistelser kortare än ett år, dvs, den kommer gälla så länge jag är folkbokförd i Sverige. Det är jag den första månaden, så det ger oss tid att fixa nya, fina brittiska försäkringar.
Försäkringskassan har för övrigt den jobbigaste knappvalsgrejen. Först fick jag fem val, sen fick jag tre nya och då gav jag upp och letade reda på ett annat nummer. De har dessutom "Vill du ha mer information om dina valmöjligheter, tryck 0."
Yey för valmöjligheter!

vår fina annons:
http://lagenhetsbyte.se/Pages/annonser/AnnonsLayout/Uthyres/AnnonsUthyres.aspx?annonsid=69028

No comments: