Tuesday, April 17, 2007

De senaste dagarna har varit hektiska. Ola har varit nojjig över att vi inte ska få någon att hyra ut till, men en vän till oss Mikaela, tipsade oss om www.bostaddirekt.se där man förutom att lägga in en egen annons, kunde säka på lämpliga hyresgäster. Ola gjorde det, mailade ett tiotal och samma kväll ringde ett franskt arkitektpar som var intresserade. Tjejen i paret bestämde att de tar lägenheten utan besiktning, så nu är det avklarat. På torsdag kommer de hit och skriver kontrakt.

En vän till mig hamnade på intensiven på SÖS efter ett självmordsförsök och dagen efter ringde Olas föräldrar och berättade att hans morfar låg på sjukhus efter en infarkt.
Idag ska Ola, på engelska, göra två presentationer för massa it-studenter.
Det känns för mycket, jag har inte tid, vi har inte tid. Jag måste städa hela lägenheten tills på torsdag, jag ska arbeta, jag ska försöka träffa min stackars vän som skrevs ut igår och jag har massa andra vänner som vill träffa mig innan jag drar.

No comments: