Friday, September 28, 2007

Yeah!

Om allt gått som det ka så borde mina föräldrar ha landat nu.

Gårdagen startade så där halvbra, kom upp i god tid men fastnade lite på vägen och höll på att komma försent ändå. Trodde jag. Jag hade nämligen glömt att det var torsdag och då börjar och slutar de två senare skiften en timma senare. Kul grej var en Linn från Varberg hade sin första dag igår. Hon är 19 och har precis slutat gymnasiet. Hon hade gått en spalinje! Jag menar, liksom, vad fan är det för nån slags linje? Men tydligen finns det massa slags kurortsgymnasielinjer att välja på i Varberg. Nu bor hon i en trea med 6 andra. 2 sovrum, 4 vångingsängar. Jag är ytterst tacksam för min jättebreda säng i min tvåa som jag bara delar med Ola.
Det ska börja två Charlotte också och nån till, men jag minns inte vad hon hette. Jag berättade det svenska uttalet för Louise, men när hon försökte lät det mest som "harlot" så jag tror charlottorna får vara nöjda och glada med engelskt uttal på deras namn.

På lunchenpratade jag med Ola som lyckligt berättade att han hittat sin bok i en bokaffär. Jag ska också hitta och fota, för det är en rätt stor skillnad mellan att veta att den är ute, att se den på Amazon och att faktiskt se den på en hylla i butik. Jag berättade för Claudia och hon blev exalterad tillsammans med med mig. En kvart senare slutade Victoria och det var tråkigt för hon och Katherine (som slutade för ett tag sen) var de två som började tillsammans med mig. När Victoria och jag hade lunch tillsammans så satt vi oftast med varsin bok och jag kommer verkligen att sakna henne. Men jag gav henne "Veronica decides to die" som visserligen inte är Paulos bästa, men läsvärd. På söndag så åker hon till Florida för att jobba på Disney. Hon har läst nån kostymlinje, så det är nog ett rätt bra ställe för henne .

I dag, innan Ola åkte, så hittade han en recenssion av sin bok. Killen hade visserligen inte läst hela, men konstaterade att kapitel 6 och appendix B är värda pengarna. Och det är sjukt häftig att folk börjar berätta hur boken är och det är vansinnigt kul att det de säger är bra!


Min man, författaren... WO!

4 comments:

Ola Bini said...

Vi bor visserligen i en etta, darling. =)

Stella said...

gör vi inte. sovrum + allämnt rum = 2 rum=tvåa

Ola Bini said...

Nej, London räknar inte så. För att vara korrekt heter lägenhetstypen 1-bedroom, för det är bara sovrummet som räknas. Jag vet. Jag letade upp den. =)

Stella said...

Ja, jag vet det. men nu råkar det vara så att jag är född och uppvuxen i sverige och de flesta som läser det här (alla?) är också födda och uppvuxna i sverige och i sverige räknar vi "ett rum, två rum" inte "rum noll, num ett" och eftersom det svenska sättet är bättre och mer logiskt så håller jag mig till det.