Saturday, September 15, 2007

Dagar x2

I torsdags direkt efter jobbet åkte jag till IKEA och kom lycklig hem vid åttatiden med två KULLEN, en LACK, en liten spegel, diskborstar och galgar. LACK hade jag hittat i fyndhörnan £20 billigare än vanligt. Jag hade tänkt köpa nån av de hyllorna för rint £17 men båda de var slutsålda. Hursomhelst så är jag sjukt nöjd. Att behöva leva med en resväska, en för liten resväska dessutom, kan driva vilken kvinna som helst till vansinne. Värst är att jag inte har haft möjlighet att städa på riktigt, det enda jag har kunnat göra är att flytta runt. Men imorgon ska jag fan storstäda, för jag hittade WC-anka på Tesco idag och känner mig ytterligare inspirerad.

Så här såg det ut föut. Det var inte alltid riktigt så här illa, men ibland så... men det var alltid ett helvete.


På väg mot IKEA, spåren vid Neasden Station.




Mys vid IKEA IKEA IKEA!!! WOOO!
Ingången.
Home delivery


Jag och Ola sov ut idag, kom upp först kvart i tolv. Sen segade vi oss igenom frukost, jag gick till Tesco och skaffade prylar till mackor, gjorde dem, sminkade mig och sen kom vi ut och då var klockan halv fyra. Jag vet ärligt inte hur vi lyckades vara så långsamma. Vi åkte till Leicester Square, turistade oss genom Trafalgar Square, Piccadilly Circus, vidare därifrån via Oxford Circus till Bond Street, köpte dvder på HMC (Wedding singer, Howl's moving castle och boxen Battle Star Galactixca). Sen fortsatte vi till Regents Park, köpte dyr Coca Cola (£1.75 per flaska, normalt betalar jag runt 60p för en burk) och satte oss dödströtta och käkade mina supergoda mackor. Sen åkte vi hem.


Så här ser det ut när man kommer upp från Leicester Square på väg mot Trafalgar Sqr
Trafalgar Sqr
Nått hus vid Trafalgar Sqr. Det hade nått namn, men jag minns inte vad. Klockan är sent och jag orkar inte bry mig just nu. Kanske imorgon...
Duvor... Huuuu...
Ola poserar på begäran vid Piccadilly Circus.
Det finns en del bitar i London som inte är fullt så fula...

Oh! Ett snyggt tak!
Massa rosor finns det i Regents Park. Till min stora lycka har de alla namnskyltar.

LunchutsiktVid det här rätt tuffa konstverket pickickade vi
Min snygga gräsbild. Så här fint och grönt är gräset på andra sidan havet.
En bit av Regents Park
I Regents Park finns det helt orädda ekorrar. Vilket är ungefär lika läskigt som duvorna vid Trafalgar Square. Den här satt typ en och en halv meter framför mig och verkade skitirriterad. Scary.

No comments: