Wednesday, September 5, 2007

Katolskt äventyr.

Jag har inte ringt Görel och Dag och det skäms jag för. Men idag slutade jag för sent för att kunna ringa när jag kom hem och igår bjöd Promis med mig hem på middag. Eftersom mitt enda sociala umgänge utanför Selfridges är Ola så kände det som en bra grej. Så jag åkte hem till Promis och träffade hennes föräldrar som båda fått en katolsk uppfostran. Till middagen kom även en präst som är vän till familjen. Hans namn nämndes inte, alla tilltalade honom med "father." Eftersom jag var ny och från Sverige så gav de självklart mig äran att leda borsdsbönen. Vilket jag tackade nej till, men jag var med när alla tog varandra i händerna och tackade så mycket för maten osv. Förutom den lite läskiga upplevelsen gick det bra, de verkar vara ungerfär lika knepiga som min familj, så det var helt okej, jag kände mig hemma. Och de gillade mig med och jag blev uppmanad att komma tillbaka och ta med mig pojkvännen.

På vägen hem från Promis fick jag sms Ola, TW vill fortfarande att vi ska resa till Kina och se Bejing, trots att jag inte är så pigg på att bo där i och med att jag inte kan språket och inte kommer få jobb. Men gratis är gott och en betald reda tackar jag inte nej till. Dessutom kom jag på att jag kanske kan få jobb på ett hotell. Det vore bra.
Dåligt: Jag har tappat bort min kalender. Nycklar, mobiler och pengar har förvunnit förut, men aldrig kalender, vilket gjorde att jag idag inte hade en aning om när jag började. Så jag fick vara på plats för det tidiga skiftet vid halv åtta (vilket var rigtigt jävligt eftersom jag inte kommit hem förrän nånstans 00.20) för att vara på den säkra sidan. Turligt nog vörjade jag inte förrän kvart i tolv, så jag kunde åka hem och sova ett par timmar. Inte för att det hjälpt särskilt mycket, jag har varit zombie hela dagen.

I övermorgon kommer Anna och på lördag är jag ledig och Ola kommer hem. Joy!

No comments: