Sunday, September 2, 2007

Dödens

Min dag har varit en kort men sorglig historia.
Ola ringde och väckte mig vid elva och med ens var jag glad och klarvaken och allt var så bra som det kunde vara. Ola lät som vanligt, mådde bättre och var ute på stan (och köpte presenter åt mig, antar jag. Joy). När vi la på kände jag att jag att jag fortfarande var trött så jag bestämde mig att sova lite till, vilket jag gjorde tills Ola ringde och väckte mig igen vid ett. Efter det gick jag upp och konstaterade att jag hade en molande huvudvärk. Nånstans fyra lyckades jag äntligen ta mig ut, då hade jag mixat upp dagarna på nån vänster och gick till banken, som givetvis var stängd eftersom det är söndag, inte måndag idag. Vädret är vansinnigt tryckande, så huvudvärken hade sin förklaring. Jag mår verkligen skit av sånt här väder, dödstrött, huvudvärk, illamående. Satte jag mig på tunnelbanan men givetvis åt fel riktning och eftersom jag läste så upptäckte jag inte det direkt. Att åka fel i London, även ett par, tre stationer och sen åka tillbaka, kräver mycket mer tid än vad det låter. Kom fram till Bond Street, ställde mig i kö till kassan på O2 bara för att konstatera att jag glömt top-up kortet hemma. Inne på Selfridges kunde jag itne lämna tillbaka byxorna som det lossnat en knapp från eftersom jag inte har kvitto (det var efter returtiden) utan var tvungen att gå till Oxford Circus. När jag kom dit släpptes folk bara ut från TopShop, inte in.
Illamåendet har släppt, men jag har fortfarande ont i huvudet. Jag har god glass i frysen (Ben & Jerry's Chokolate fudge brownie och Strawberrie cheese cake) som jag inte kan äta, för jag är övertygad om att om jag äter den så kommer jag sätta igång och hosta ihjäl mig.

Men: På Selfridges hittade sjuuuuukt fina designtekoppar, limited edition, som jag måste ha.
I Coelhos bok "Eleven minutes" har huvudpersonen just varit på biblioteket och fått "Lille prinsen" rekomenderad till sig av bibliotekarien. Maria gillade den och det gör mig lycklig, för helt uppenbart måste Coelho gilla den och yey, fan vad fint, min älskling gillar min älsking.

No comments: