Thursday, May 3, 2007

Dödens

Idag är det mindre än en månad kvar tills Ola flyttar. Om bara några dagar gäller samma för mig.
Vi firar ett år idag och vädret är samma som för ett år sen och ikväll ska vi dricka ett sexpack New Castle i kvällssolen, precis som för ett år sen.
Fina grejer.

Mindre fint är att jag vaknade och mådde bra i ca fem minuter innan jag började må illa och en halvtimme senare spottade oboy i toaletten. Min bästa vän hade skiva igår och så mycket drack jag inte att jag förtjänar detta. Jag ska absolut inte dricka vin i fortsättningen, jag är övertygad om att det är det som är boven i dramat.
Hursomhelst. Katjas klass hade varit oerhört fyndiga och hade tema "trädgård" eftersom skivan hölls på Trädgårn. Jag hade gjort snyggaste hatten av en bit konstgräs. Ola gick runt med en sax utklippt frå kartong som det stod "gräsklippare" på.
Stället var onödigt dyrt, musiken var urdålig (jag har varit på många mainstreamställen med betydligt bättre musik)men i övrigt måste det sägas att stämningen var topp och de flesta hade verkligen ansträngt sig för att komma på något trägårdstemagrej.
Besvikelser:
Min syster var sjuk och kom inte och min bror ringde och berättade at han var på väg när vi gick vid 12. Sen missade vi tunnelbanan med tre minuter och fick vänta i en halvtimme.

Om en stund ska jag vara hos tanläkaren och jag kom på att nu har jag skitbråttom.

No comments: