Monday, May 21, 2007

Sista dagen utan Ola

Nu har jag precis vaknat. Det är mycket sällan som jag lyckas sova så här länge, men nästan samtliga av de gångerna är förlagda till den här tiden av året. Så fort pollensäsongen drar igång så blir jag skittrött.
Ola är snart på väg hem från USA. Mycket spännnade han har fått gjort där, massa middagar, massa vikitga möten och massa folk som kommit fram till honom och berättat att de läser hans blogg/tackat honom för hans arbete på JRuby.
Plus då att han har fått besöka häftiga ställen och åkt vit lyxlimousin. Jag vill också. Nu när han kommer att vara hemma inom ett dygn så börjar jag bli spänd och nyfiken på vad han har för presenter med. USch! Jag är hemsk, hagalen materialist!
Men Ola är sjukt duktig på att komma med personliga presenter och jag blir så glad av dem att jag går runt i små cirklar. Mer eller mindre bokstavligen. Men självklart är bästa grejen att jag slipper vakna ensam i övermorgon.

Planen idag är att jag ska vara helt klar med min packning. Det blir nog inga problem. Och så måste jag handla. Äter upp den sista pastan nu och är inte helt säker på att jag kommer bli mätt.

No comments: