Tuesday, May 15, 2007

Hemma igen

Kom hem igår. Sjukt jobbig restid. Fick vänta en halvtimme på flygbussen, och sen 1h och 40min på flyget, eftersom jag inte kollat när de gick. Sen hade jag precis missat sista bussen mot Älvsjö från Bromma, så jag fick vänta en halvtimme till på den mot Alvik. Men det var itne så farligt, stod och pratade med syrran. Ringde pappa som blev upprörd på sig själv för att han inte tagit bilen till jobbet. Men han åkte hem, hämtade den och plockade upp mig id Liljeholmen. Sen fick jag mat innan jag blev hemskjutsad.
Somnade på soffan och vaknade vid elva. Då, till sist, fick jag prata med Ola. Hade inte hört något från honom på två dygn men fick veta att han inte haft täckning. Hade hunnit bli orolig, men inte alls lika olycklig som han var.

Ens egen säng är bra grejer. Helt underskattat. Love.
Ska skaffa energi till att hänga tvätt. Har iallafall bokat bord nu på Hermans. 24 pers blir vi. Hoppas jag, tre av dem har jag inte fått tag på.
Sen har jag bestämt att vi ska köpa flyttstädning. Hittade bästa sidan, www.Clearbroke.com. Jag känenr mig så vansinnigt vuxen av att sådana grejer gör mig lycklig.

No comments: