Friday, March 19, 2010

Vårhälsningar från Chicago!

Idag vid elva gick jag och Grace (Roy flickvän) ut i solen hittade utslagna vårblommor, en död, torkad råtta och tittade på ystert, skuttande hundar!
Himlen var klarblå, det fläktade lätt och var kort sagt underbart! Vi hade tänkt dricka kaffe, men det var det vi för varma för när vi kom in på caféet, så det blev färskpressad citronsaft i stället.
Halv tre skiljdes vi åt och jag gick upp till Behal och spelade WII en stund. Sonia var inte hemma, men det var trevligt ändå. Vid 6 var jag nere i lobbyn och sa hej då till dem innan de åkte på semester i Mexico.
Så nu är jag mer ensam än förut. Väntar på att Ola ska ringa från Indien, men de kan vara allt mellan om en eller fyra timmar från nu. Men det är idag (för honom) som konferensen börjar, så det blir nog inte alltför sent!
Väntar på att Nathan ska höra av sig också. Han skulle göra det när han kom hem. Men inga brådska, jag har massa skittråkig städning (tvätt) som jag borde fixa.

Teddybears Stockholm är fina grejer när man har lite hemlängtan och känner sig matt i sinnet!

No comments: