Saturday, March 13, 2010

Brev hem.

Jag har just avslutat första delen av Mobergs utvandrartriologi och är himla upprörd över att jag inte läst den tidigare! Alltid har jag trott att den skulle vara rätt seg att ta sig igenom, men icke!
TACK kära mor och far!

Imorgon kommer Ola hem från London. Han reser visserligen till Indien på tisdag, men helgen får vi tillsammans. Är han inte för trött så ska vi gå till Neo och dansa.
Jag vill ha något nytt på mig då. Ännu har vi inte fått våra flyttlådor och det känns väldigt mycket som att leva ut en kappsäck. Jag behöver något nytt, något härifrån som inte är vad jag har varit utan vad jag kommer att bli!
Som att inte ha otvättat byk över nyårsnatten och som att få vårstäda ett hus, så känner jag inför att köpa något nytt!

Vi har fått upp alla IKEA-saker och det börjar likna ett hem och är inte längre bara en tom lägenhet. Åtta BILLY gapar tomma och det är böckerna som jag längtar mest efter. Inte efter kläder eller husgeråd, utan efter böckerna.
Sen längtar jag nog mest efter mina tekoppar. Jag har lånat en kopp av Sonia, men det är mer en kaffekopp och framförallt är den inte min!

No comments: