Wednesday, March 10, 2010

Jag vaknade halv 12, men dagen är bra ändå

Idag fyller pappa år, grattis till honom!

Jag var bland de sista som ringde eftersom det var upptaget den första gången och sen ringde Sonia mig och undrade om jag ville ta en shoppingpromenad med henne. Det ville jag såklart! Förutom att hon hittade en del kläder så fikade vi också, gick till Sephora (där blev jag helt enkelt tvungen att handla) och där plockade jag upp en jobbansökningsblankett (himla långt ord, det där). Sen gick vi till Zara och där hittade vi en stockholmska från Liljeholmen! Hon var hemskt trevlig, hatade London, precis som jag, och älskade Chicago, precis som jag! Så hon fick mitt nummer. Sen begav vi oss hemmåt, jag behövde ringa pappa och Sonia skulle plocka upp sina ungar från skolan. När de gjort sina läxor så får jag komma upp. Jag är muta!
Annika, hennes nioåring, ska göra om sitt rum vilket innebär att jag får sitta och bläddra i IKEAkatalogen och andra inredningstidningar! Och så får jag te! Och mat också! Har sagt att jag har världens bästa grannar?

No comments: