Wednesday, March 5, 2008

Gnäll

Nu är det inte så kul längre.
Allt spännande (dvs. klänning, hår & inbjudningar) är avklarat och just nu är det inte spännande nånstans. Frågan om mat är inte besvarad och jag har noll motivation just nu.
Beror förmodligen på det faktum att jag idag mest tänkt på tre klänningar som jag vill ha. 2200 skulle de gå på. I nuläget har jag inte ekonomi för en. Det är fanemig sorg.

Pappa är nojjig för att festen inte ska bli så fantastisk som jag vill ha den, själv fasar jag för en skräckversion av möhippa. Jag meddelade förutseende Tess att jag under inga omständigheter tänker sjunga kareoke. Det enda som skulle hända är att kvällen slutar med att jag är förbannad och vägrar prata med arrangörerna. Tess sa att hon förstod mig och jag tror henne. Emma däremot bemötte min oro med "Men det är ju kul!"
Jag kan inte nog understryka det här: Det är -INTE- kul.

2 comments:

Anonymous said...

NEJJJJJ!!!! Karaoke är INTE kul. Inte nånstans. Som en liten oefterfrågade bonus får du Malin en ofullständig lista på oattraktiva möhippeaktiviteter, från mig till dig:

1. Supas till apstadiet
2. Klappa kräldjur på Kolmårdenakvariet
3. Nakenchock
4. Allergichock
5. Skoja till det med laxermedel

(Jag själv slapp samtliga)

Hälsn Grannen

Per-Arvid Berglund said...

du kan ju alltid roa dig med att skriva ihop en lista med ev. musik-önskemål!
förövrigt får jag tacka för inbjudan, även om den var symbolisk. vore lite kul ifall du fick ett brev av mig där jag tackade men beklagade att jag tyvärr var upptagen den dan:)