Thursday, January 21, 2010

fortsättningsvis. Friday night live

USCH vad jag hatar när jag blir sådär skakig! Är lite som om jag har sprungit som en galning, händerna skakar och jag kan inte tänka ordendligt.
Hursomhelst.
I torsdagsnatt skulle Luke ha landat. Han var på väg till flygplatsen men blev av nån i biljettluckan lurad på fel tåg och missade sitt flyg. Herrejävlar vad jag blev besviken när jag fick veta! Men Ola klev in som en räddande ängel, räddade dagen och mitt humör! Så Luke landade fredag eftermiddag istället, ungefär samtidigt som Kim, Mikael och Tina rullade in på Flemmingsbergs station. Jag hade tokstressat hela dagen, städat, fixat och snorat eftersom jag självklart blivit sjuk igen. Väl hemma blev det pizza och sen drog vi allihop till Rocks.
Där utspelar sig följande:
Luke är på jakt efter "the whole Swedih experience" och jag vill självklart att han ska få det. Så när han hittar två snygga tjejer (den blonda var snyggast) och inte vill gå och ragga upp dem så bestämmer jag mig för att göra det. Sagt och gjort, jag tar kontakt och knuffar sedan fram Luke och lämnar honom där. 40minuter senare kommer han tillbaka. Nu behöver han en wing-man eftersom tjejerna är goda vänner och det inte går för sig att den ena men inte den andra får ragg. Så nu behövdes det ett ragg till brunetten illa kvickt. Precis då går Glenn förbi. Glenn är jag flyktigt bekant med eftersom han var tillsammans med Mica som bor ihp med min kompis Hanse. Efter att ha frågat honom om han har flickvän eller ragg så puttar jag iväg honom tillsammans med Luke. Han var väldigt tveksam till en början eftersom han är världens sämsta raggare. Jag sa att jag serverade honom på silverfat, han behövde inte ragga, det var bara att ta för sig!
Men trots allt besvär övergav Glenn Luke och vid 2 tog alla en taxi hem.

No comments: