Tuesday, September 1, 2009

Darling




Vad i hela friden är "näsborre" för slags ord? Varifrån kommer det och vad heter det på engelska?
Ekborre och såna där andra skalbaggar fattar jag, de borrar sig in i träd, men näsborre? Näshål vore mer godtagbart.

I lördags var Ola dödsjuk, snorade och rosslade medan jag var ute och festade. Förfest hos John vid Södra station är så himla bra, för han fotar tokmycket och har studioinrett sin lägenhet så bra foton är garanti! Och pepp, pepp, alla som var där var uppklädda och skitfina för att gå på burleskklubb med mellankrigstema. Finns få saker som gör en så förväntansfullt glad som att gå ett helt gäng med riktigt uppklädda människor på väg till fest! Väl där var det ransoneringschampagne och absintälva och en hel drös med andra sjukt peppiga människor!
Sen lattjade jag lite med Freddy som har gått kurs i charlston och jag kan inte alls, men det gick tydligen bra ändå för efteråt var det någon som undrade om jag också gått kurs. Danskille nummer två försökte lära mig lindyhopp men det gick inte alls så bra, men jag försökte jättemycket! Sen dansade Freddy och nummer 2 och det var riktigt bra, men då hade ena klacken på mina nya skor gått av (dansgolvet var spegelblankt av spild öl) och jag var inte alls pepp. Sen delade jag, Ia och hennes kompis en taxi till Fruängen, jag kom hem och värmde tårna på Ola. Fina grejer det.

Inte alls lika kul är det att komma hem till en tom lägenhet, men jag vet att Ola har det kul i Cambridge. Han är inte frisk, men bättre är han i alla fall.







No comments: