Sunday, October 25, 2009

Indigo

Igår varen lång dag. För det första hade jag varit ute kvällen innan och kommit i säng vid fem, sen jobbat 12-16.40. Fick skjuts hem sen, åt hämtmat, sov en halvtimme och tokstressade sen och var framme hos Sessans födelsedagskalas/inflyttningsfest vid 9. Kom in och började gå runt och hälsa på folk och plötsligt står jag mindre än en halvmeter, face to face med Katta. Det var som att få ett knytnävsslag i magen. Första millisekunden vill jag krama om henne men sen blev jag bara arg och tokledsen. Så jag tog mina grejor, grät och gick. 200meter från porten blir en hund skrämd av nånting framför mig och Annette (som följde med mig) och börjar skälla. Ägaren drar åt sig hunden, säger åt den och snurar runt den. Det gör att jag hamnar mitt framför den och den blir överraskad igen och hugger mig i benet. Som tur var hade jag kappa på mig som låg i mellan, annars hade det blivit mer än ett märke. Men ont gjorde det. Straxt efter det så stannar en bil framför ett rödljus och sällskapet i bilen ropar efter oss. När vii går vidare blir vi kallade horor, Annette blir skitförbannad och går fram mot bilen, jag håvar upp mobilen och ringer till polisen.
Att prata med den som tog emot min anmälan var ljuspunkten under kvällen. Hon var snäll och lugn och erbjöd tom. stöd från brottsofferjouren.
Sen var det en hackig buss vi åkte hem med också. Föraren var av ett par gånger och fixade på utsidan.
På det hela taget så kunde kvällen varit jävligt mycket bättre. Någon enda människa kunde ha skickat ett sms och förvarnat mig om att Katta var där, jag kunde åkt till en annan förfest (sluppit blivit biten och ropad efter) och haft askul på Hootchy Kootchy. Men icke.
Å andra sidan kunde det varit jävligt mycket värre.

Idag har jag haft ont i huvet sen jag vaknade. Har haft ont på andra ställen i kroppen också, men det har gått över nu. Känner mig arg och ledsen på hela världen och önskar att Ola var hemma.
Han kommer hem i morgon, landar kl 6 så jag borde verkligen verkligen plocka undan och sätta på en tvätt. Känns som halva min garderob ligger utspridd i lägenheten.
Men jag orkar inte. Jag ska dricka lite cola och sätta mig i soffan och se True Blood säsong 1 som Annette hade vänligheten att stoppa i brevlådan. Fina grejer.

Om jag fick önska mig vad som helst nu så skulle det vara Ola, ett badkar, en badbomb och en tallrik med pastan från Långbro Värdshus.
Nu kom jag på att jag har en bunke med Ben & Jerry's i kylen. Fina grejer det med.

No comments: