Saturday, February 16, 2008

No Love Lost

Vi hade en sån där rolig konsversation på bussen och jag tänkte "Det här ska jag skriva!" Sen glömde jag det. Men det var säkert något i stil med
Ola pratar om något
Stella svarar på något helt annat
Ola säger va?!
Stella säger ja med mycket självklar ton.

Hursomhelst
Viktiga grejer:
I förrgår ringde Annette och berättade att Jason friat!
Wooooooooo!
Han gick ner på knä på alla hjärtans dag and popped the question!
Kan det bli mer romantiskt???
Själv var jag dödsförkyld och kunde inte andas.
Detär fortfarande problematiskt och jag vill bara påpeka igen hur underskattat syre är.

Pojkvänner är också underskattade.
För det mesta.
Idag har jag och Ola tagit sovmorgon, pratat vigsel och ringar.
San drog vi till stan för att kolla BHar till mig (misslyckades), rock och polotröja till ola (misslyckades x2) samt visitkortsetui (köpt). Eftersom Ola var sanslöst olycklig över att han inte fick spendera pengar på underkläder åt mig (mitt fel, jag hittade inte affären) så köpte han dyr (men effektiv) hudkräm åt mig istället (wei!).
Sen var det överraskningsresturang, F12 hette den.
Förutom förrätt så var det bröd i liten svart låta samt aptitretare och innan efterrätten så fick vi en förefterrätt. Lyx. Dessutom gavs det chokladpraliner på köpet till kaffet. Jag vill hänga på F12 oftare.
Därefter Monks Café.
Deras dyraste öl kostar dryga 3000 för 33cl.
Den köpte vi inte. Men vi tittade på den. Mycket fin flaska. Om man nu kan kalla den flaska, det såg lite ut som en oljelampa från Indien eller nått. Men snygg var den.
Slutklämmen var bio, "Control," mycket tragiska historien om Joy Divisions sångare Ian Curtis.

Kärlek.

No comments: