Wednesday, February 20, 2008

Ex komplex

Igår når jag skulle skriva här skrev jag fel i adressfältet och fick istället upp en googlesökning om bloggar. Högt upp där låg en bloggtoplista och den var jag ju tvungen att kolla för att se var Hanna Fridén, Olas ex, låg. Hon låg på fjortonde plats. Inte på
tio-i-topp, men jobbigt nära.

Sen fanns där blogginformation och då var jag givetvis tvungen att kolla det.

I en av de senaste bloggarna står det om att hon ska göra tv debut påföljande dag. Det vill säga idag. Så på ont och gott så måste jag titta om en halvtimme och ha ångest över att min pojkväns ex, som dessutom är yngre än jag, inte bara är jättekänd bloggare, kändisminglar och är modefotograf på Modette (som enligt Tess är bästa modetidningen i Sverige) nu är programledare på ZTV.

Kaka på kaka: Mamma berättade glatt att "Jo, jag läste om Hanna Fridén i Metro idag!"

Förrutom att det var en sån där kortisintervju i rutan "dagens Tv-profil"så fanns hon även med på bild på första sidan.


Fortfarande är nog värsta grejen med Hanna följande:
Jag var nere på förfest i Malmö och pratade med en ny bekantskap om jobbiga ex och jag säger något i stil "Min pojkväns ex är en lyckad modebloggare..." längre än så kom jag inte förrän jag blev avbruten av "Heter hon Hanna Fridén?"
Jag menar, vafan? Måste ALLA veta vem det är och hugga så fort man säger "modebloggare"?
Eller hemma hos Katja när Katja efter nämnadet av Hanna utbrister "Är det Olas ex? Jag läser hennes blogg, den är jättekul" och Hedvig nån minut senare ekar "Va! Är det Olas ex?!" med wow-röst.



Nu finns risken/chansen att Hanna faktiskt läser det här så jag tänkte nämna att jag inte tycker illa som Hanna som person.

Tvärtom. Jag undviker att läsa hennes blogg för att jag har på känn att jag skulle gilla den jag med. Jag har träffat henne en gång i typ 2 minuter under de senaste åren, så min enda relation till henne är den här jobbiga hon-är-min-pojkväns-ex-och-hon-är-mycket-mer-lyckad-och-häftig-än-jagrelationen.



Coola Hanna:



Nu börjar hennes program....

No comments: