Wednesday, October 6, 2010

Tajming

Nu är klockan mitt i natten, 5 över 1 och jag gav upp att försöka sova för ca 40 minuter sen.
Det blir så när man är sjuk.
I lördags förmiddag var jag hur frisk som helst, på eftermiddagen kände jag av min hals och på söndagen var jag dödsförkyld. Allt gjorde ont, inklusive att andas.
Så åkte Ola iväg till NYC och det blev misär på riktigt. Halva grejen med att vara gift/sambo är ju att bli omhändertagen. Igår ägnade jag mig åt att sova/läsa/FaceBook/blanda citron och honung med vatten och ha skittråkigt. Samma sak idag, med tilläget att jag orkade duscha. Det är lite jobbigt när man sover 14 timmar och vaknar upp 13.30 och så vet man att man inte kommer orka göra något alls och därför inte bli trött nog för att kunna somna i vettig tid.

Värstast av allt är nog att jag flyger till Sverige på fredag. Första gången jag landade i USA var straxt efter en förkylning och det var bland det smärtsammaste jag varit med om.
Ansiktet gör vansinnigt ont och det värker ner i nacken och ut i armbågarna. Äta, hur hungrig man än är, är inte att tala om, för att överhuvudtaget nudda tänderna med tungan gör ont.

No comments: