Friday, October 10, 2008

Voine

Ho ho ho! Fan vad najs!
http://www.apple.com/trailers/magnolia/lettherightonein/


Eftersom jag ägnar mycket tid åt att komma på nya saker att kalla Ola så blir det mycket joller och halvtänkta saker som kommer ur min mun. Häromkvällen började jag tänka "gullegull" men samtidigt att jag ville ha något på k och de två halvtänkta tankarna blev knull när jag sa det vilket i sin tur gjorde att jag väldigt abrupt slutade tänka helt på vad jag höll på att säga och mer på vad jag sagt. Resultatet blev att jag helt utan att mena det, med väldigt söt och kärleksfull röst, kallade Ola för knullknöl.
I natt ar jag inte sagt nångtinh mer än "förlåt" eftersom jag legat och hostat. Planen var egentligen att jag skulle vara  i stan för ca 45 minuter sen, men eftersom jag inte ns hörde klockan när de ringde och sen hade blödande ögon och var i extremt behov av koffein, så har det inte blivit så.

Imorgon firar jag och Ola ett halvår som gifta i efterskott. Det var ett halvår för 10 dagar sen, men då var Ola i Århus och lattjade med andra datanördar. Så imorgon blir det Långbrovärdshus.  Innan dess blir det förhoppningsvis IKEA, storhandel på ICA och en promenad. Plus att jag troligen kommer få mitt Spore som ligger hos mina föräldrar. Alex var snäll(?) och gav mig det. Jag misstänker att jag kommer fastna rätt hårt i det. 

Absolut bästa grejen igår hände när jag låg trött och frusen och tyckte synd om mig själv i soffan och bestämde mig för att ringa Teppo för att höra hur det går med korsetten hon håller på med. Jag hoppaddes att hon hade fått tag på rätt slags nitar och kunde säga att den snart var klar. Det hade hon och det kunde hon! JOY JOY and HAPPINESS! Redan nu på måndag så kan jag prova den innan hon slår hål för nitar! Wo!
Needless to say så glömde jag bort allt miserabelt efter det!

Dagens missioner är att ta sig in till stan, prata med studievägledare, köpa en present till Alfred, köpa present till mig (hudkräm och stuff), köpa alvedon och hostmedicin  samt sortera papper. Det sista är skittråkigt så jag kanske skippar det.


No comments: