Thursday, October 9, 2008

Jag är sjukt uttråkad

Jag har ett tag gått och varit vansinnigt sur över en vis reception sjukt otrevliga bemötande! Guess what! I förrgår damp det ner en undersökning om "Hur uppfattar du vården?" 
KILL!
På alla frågor om hur jag kände mig bra bemött och mottagen så svarade  jag "Nej" och det kändes oerhört bra. Hämnden är alltid ljuv, även om den är liten.

Allvarliga händelser:
Mormor Sara har dött. Hon blev 105 år och sen visade det sig att hon hade fel i sin misstanke om att han där uppe hade glömt henne. Hon dog i sömnen med sin dotter och svärson vid sin sida och ärligt talat tror jag att hon var rätt nöjd med det. Det enda som stör mig är att jag inte hälsade på henne som jag sa att jag skulle. Fast hon levde för länge, man visste att hon kunde dö när som, men man trodde det ändå inte riktigt. När man i hela sitt liv har vetat att en person när som helst kan dö av ålder så slutar man till sist förvänta sig att det kommer hända.  Jag trodde faktiskt inte att hon skulle dö nu heller.

Igår var det läskigt. Kom in en man som jag genast blev misstänksam mot i butiken. Det var nånting med hur han gick. Lufsande, men ändå stelt. Sen när ajg bad honom gå och han undrade vad som var problemet så kände jag alkoholen. Fast han undrade om det syntes på hans ögon och det var inte förrän i efterhand som jag insåg att det såklart inte bara varit alkohol. Det var lite lurigt att få ut honom, inte så att han var våldsam eller högljudd, det var mest det att inte hade några planer på att gå. Sen ringde jag polisen medan jag såg på hur han började trackasera 4 tonårsbrudar på caféet brevid (slutade med att han mer eller mindre satte sig på dem) 

Jag har ont i huvet och  har verkligen ingen lust att leta efter betygspapper, städa köket eller skua något golv. Verkligen inte. 
Men jag vill ha:

En Mari i Finland som har gjort den. I WANT IT BADLY! 300 euro, please give.

No comments: