Sunday, October 21, 2007

Ho-hum

Allteftersom har jag börjat återhämta mig efter alla besök. Först var mina föräldrar här och i samma veva fick Ola veta att han behövde vara San Francisco tre dagar senare. Samma dag som han kom hem så kom hans familj och samma dag som de åkte så kom Kathrine.
Missförstå mig inte, jag gillar er alla, men fan vad skönt när det blev tomt här.

Idag och igår har jag städat. Nu knastrar inte vårt golv längre. Skönt.
Det är rätt svårt att hitta energireserver när man växlar mellan jobb och underhålla sina gäster. Plus då att när Kathrine var här gick vi ut fredag & lördag, och i fredags med. Allt läggs på hög, man ser sig om, blir ännu tröttare och bestämmer sig för hämtmat och dvd. Allt handlar om att prioritera.
Men idag ska vi (jag) göra något så avancerat som lasagne. Det är det mest avancerade jag försökt mig på här. Ola gjorde potatisgratäng för någon månad sen, men i övrigt består vår kost av pasta med tomatsås, samt hämtmat. Främst då från Meditariano.


Igår pratade jag med min syster på MSN. Visade henne jackan som jag sett ut åt henne på TopShop och hon blev förtjust. Jag är så bra. Därimot tycker hon inte om utseendet på min blogg: "Jag gick in för att läsa den, men det var bara jättemycket text och inga bilder, så jag orkade inte."

Emma, bara för din skull så tänker jag ägga upp en bild på min absoluta favoritreklam. Jag vet inte vad det är reklam för nu, kom jag på, jag har inte reflekterat över det. Men jag tänker på dig varje gång jag ser den.




No comments: