Wednesday, September 22, 2010

Handyman

Min frys funkar. Det är skönt. Samma dag (dagen innan?) som vi skulle till Australien märkte vi att det droppade från den. Så vi ringde ner och en kille kom upp och konstaterade att det var isbildning på frysapparaten som gjorde att den stängt ner. Saker behövde bytas. Vi berättade att vi skulle bort, men gav dem tillåtelse att gå in i lägenheten.
När vi kom hem var inget bytt och det var en glaciär i frysen.
Jag ägnade ett tag åt att med hammare och mejsel få bort det mesta, eftersom den antagligen kunde stänga ner när som helst.



Igår kom världens bästa Steve och fixade!
När jag berättade att jag var från Sverige pratade han om Macköl och Narvik (ölen bryggs där, tydligen världens nordligaste bryggeri). När jag sa att det var Norge så chansade han på Trondheim. Men nej, det var fel det med.
Efter att han fixat min frys hjälpte jag honom med att hitta manualen till hans tvättmaskin. En Asko, så den var faktiskt svensk.

No comments: