Sunday, April 19, 2009

Påsken (Jag vann, jag gjorde mest)

Nu är Ola på väg till Indien och jag har rensat i förrådet. För precis som alla andra fruar jag känner så passar jag på när maken är borta. Enklaste sättet att få något kastat är att inte fråga.

Förra onsdagen kom Mikael hit för att se Jeff Dunham med oss. Det var vansinnigt roligt och jag tänker inte ens försöka återberätta det. Torsdagen därpå var jag helt slut, men jobbade ändå duktigt til klockan sex, då Mikael och Ola plockade upp mig på väg till Monk's. Dit kom även Sandra. Sen åt jag mina canneloni, Mikaels canneloni som han inte orkade, Sandras sista bit friterad ost samt bordsbrödet. Mikael var ytterst imponerad, Ola och Sandra var vana.
Sen gick vi vidare till SouthSide där Annette firade 25 år tillsammans med två andra. Sessa var också där, iklädd en brun peruk som passade henne riktigt bra. Vi hade dissat peruktemat, men var fina i håret ändå.
Någon gång vid 12 så drog vi.

Fredagen satte igång med påskmiddag hos mina förädrar tillsammans med Emma, Jakob och Daniel. Som tur var slapp vi påskmat och fick riktigt god majssoppa till förrätt, rött ris med grönsaker till huvudrätt och geléade bär till efterrätt. Sen var det en hysterisk jakt på påskgodis i trädgården innan Ola, jag och Mikael drog för att förbereda oss för Tinitus.

Spännande mellanspel:
Eftersom jag behövde en svart bh och alla sådana låg i tvätten så handtvättade jag en ich slängde in i ugnen för att torka. Sen kom Emilia och berättade att det gick MYCKET snabbare i micron. 
Skitbra tyckte jag och slängde in den där i stället. Efter 2 minuter var den fortfarande fuktig, så jag satte på några minuter till och gick därifrån för at göra något, jag vet inte vad.
Sen ropade Mikael "Din bh brinner!" och hela köket luktade bränd plast!
Någonstans här hann jag även färga Mikaels hår mörklila.

Tinitus var så där, förseningar och jag var så trött så jag somnade. Vi åt lite och kom hem någonstans vid 2-halv 3.
Lördagen var seg, jag jobbade, kom hem, käkade pizza i parken tillsammans med Mikael och gjorde mig i ordning för ännu en Tinituskväll. Vansinnigt lite folk, men jag drack tequila och hade kul ändå. Hittade en Klas i baren som bjöd mig på Jäger i något som såg ut som provrör. kom på världens bästa tatuering och bestämde med Mikael att vi ska göra den tillsammans. 
Sen slutade kvällen igen med mat fast taxi hem den här gången.

På söndagen mötte vi Steve oc Andrea på ett fik som har frukostbuffé med våfflor (JOY!) till kl2.
Där satt vi en stund och njöt i solen, sen knatade vi upp på Skinnarviksberget och satt där en stund. Sen sa vi hej då till Steve och Andrea, lämnade Mikael på Centralen och gick upp till Sandra. Därifrån fick vi skjuts ut till Ekolsund där Hans firade 60 årskalas.
Jag somnade efter efterrätten.

No comments: