Wednesday, December 3, 2008

Citroner

Det här är inte världens bästa morgon.
Husets fönster ska målas om vilket innebar att målarna ska ha tillgång till lägenheten från halv 8 i morse. De har hämtat nycklarna, men inte satt igång än, vilket gör att jag, förutom att vara skittrött måste leta reda på någon och se till att de vet om att de är ansvariga i fall någon går in efter att jag gått iom att jag inte kan låsa.

Sen har jag varit sjukt sur på Södertörns Högskola som för tredje gången skickat undersökningen "Skiftande medieladskap" som det är "frivilligt" att delta i. Men det är fantastskit hur irritation kan lätta när man längst bak hittar "här kan du komma med egna åsikter" och får skälla lite. 
Mest spännande frågan var "hur ofta ägnar du dig åt..." och sen flera grejer i stil med läsning av fackböcker/vandringar i naturen/dataanknutna aktiviter osv. Längst ner står det "Samlande" och så ska man kryssa i hur ofta man gör det. Vem i helvete samlar vissa dagar i veckan eller "någon gång i månaden"?
Det närmsta jag kommer samlande är skor och jag vet inte om det räknas. Jag räknar det inte som samlande, men om jag nu gjorde det, samlar jag enbart vid köptilfällena eller samlar jag även när jag ser ut skor och börjar spara eller när jag lyckligt klappar mina skor som står hemma? Och om det är vid köptillfällena, om jag får ett par skor, räknas de inte då? 


No comments: