Monday, March 19, 2007

Ready, set, go!

För fyra dagar sen så fick Ola ett erbjudande från ThoughtWorks. Dagen efter det så sa han upp sig från sitt nuvarande jobb på Karolinska Institutet. Erbjudandet gör att han (och därför jag) kommer flytta till London, bo där i 6 månader och sen flytta till San Francisco. Vi är rätt exalterade och vi har ett väldigt tajt schema, elelr, Ola har det iallafall.
Jag och mina föräldra skriver listor över saker som måste lösas och personer jag bör kontaktea. Sånt där om försäkringar och mediciner och annat tråk. Men jag har börjat plannera det roliga också, som hejdå-festen och titta på var vi ska bo. Det är trevligt att titta på lägenheterm men jag vet inget om London, så det är svårt att säga vart jag vill bo. Vissa av bilderna jag har sett är deprimerande fula och jag vill inte bo i ett hus som gör mig deppad.
En annan grej är arbete, fast varenda tonåring i Stockholm vet att det är lättare att få jobb i London än är, så jag har ingen ångest över den biten. Ola har en kompis kompis som har jobb på FairyGothMother och jävlaer, det vore nice att arbeta där.

No comments: